مدرسه ی شهید آیت الله غفاری

 




تاریخ: یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط دبستان آیت الله غفاری

 قالَ رَسول الله (ص) : اِنَّ اَوَّلَ مایَنحَلُ اَحَدُكَم وَلَدهُ الاسِمُ الحَسَن

 

پیامبر اكرم (ص) فرمودند : اولین بخشش و عنایت شما به فرزندانتان، انتخاب نام نیكو می باشد. ( كافی ، ج 6 . وسائل ج15 ، ص 115 )

 

نامگذاری پدیده ها و موجودات در عالم آفرینش ، از همان نخستین رابطه های انسان با جهان آغاز شده است. احتمالاً این نامگذاریها ابتدا مبتنی بر اصوات و آواهای طبیعی بوده است؛ مانند : شُرشُر ( صدای آب ) ، قورباغه ( كه هجای اول صدای حیوان است) ، جیرجیرك و غیره.

 

در میان اقوام و ملل گوناگون در طول تاریخ ، نامها و عنوانها بر گرفته از نام پدیده ها ، اسطوره ها و الهه ها و سپس چهره ها و شخصیت های برجسته ی قبیله و ملت بوده است. در ایران باستان نام ستارگان ، ناهید یا آناهیتا ( زهره ) ، ماه ، خورشید ، فصول و ماههای سال مانند : بهار ، مهر ، آذر ، و گلها و درختها مانند : سوسن ، سرو و گاه به صورت تركیبی : مهرنوش ، مهرداد و گلناز و ... برای تسمیه به كار می رفت



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط دبستان آیت الله غفاری

 سفید - رنگ سفید سمبل پاکی و معصومیت و نشانه سرما است. ضمنا سفید حس فضای بیشتر و بزرگ‌تر را القا می‌کند. بنا بر این مناسب‌ترین رنگ برای لباس پزشکان و پرستاران است یا برای معرفی شخصیت‌هایی که القای معصومیت آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط دبستان آیت الله غفاری
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

هواشناسی گلپایگان